Co potrafi 15miesięczne dziecko?

Moje dziecko coraz bardziej mnie zaskakuje.dopiero pod koniec stycznia skończy 15 miesięcy  a On lata jak szalony i praktycznie codziennie robi i mówi coś nowego.
Już od jakiegoś czasu potrafi powiedzieć nam odgłosy wszystkich zwierząt domowych jak kura,kot,krowa czy pies.Potrafi również nazwać wszystkie części ciała,uczył się oczywiście na ukochanym misiu ale teraz pokaże je również na sobie.

Pewnego dnia stojąc czy oknie w altanie pokazywał paluszkiem i krzyczał
-ko ko,ko ko
-tak kochanie tam jest kura-odpowiedziałam
-kura kura-zwinnie powtórzył
No i tak już zostało po podwórku już nie chodzi ko ko tylko KURA:)

Pierwszym słowem naszego malca było TATA a więc nasz tatuś chodził dumny jak paw:)
Potem już szło jedno po drugim mama,baba,dziadzia,ciocia.Teraz ulubionym słowem jest oczywiście NIE,no chyba że jest głodny a potrafi jeść za trzech więc chodzi i krzyczy Mniam mniam i odpowiada mi na pytanie czy jest głodny TAK:)

O właśnie!Wczoraj przybyło następne słówko.
Tata z Marcelkiem często ogląda bajki na komputerze,więc dziecko gdy tylko ma go w zasięgu wzroku pokazuje paluszkiem,że chce bajkę.I tak było tym razem pokazała mi na komputer kiwając główką Tak tak

-chcesz bajkę-zapytałam?
-tak TOM TOM
No i mama w szoku dziecko samo poprosiło o ulubioną bajkę Traktor Tom :)



Oprócz oczywiście zabawy traktorkami,których w domu jest ogrom Marcel często wyciąga klocki i buduje wieże a jeszcze lepszą zabawą jest burzenie tej którą mama wykona :)Możemy tak siedzieć i budować godzinami a jak się znudzi to oczywiście ładuje na przyczepkę i wywozi w drugi kont pokoju.Po wielkim budowaniu zawsze razem wkładamy klocki do pudła bardzo głośno przy tym liczymy każdy klocek więc Małemu się to bardzo podoba.

Muszę Wam jeszcze wspomnieć o zabawie która najmniej mi się podoba bo jak tylko dorwie jakiś długopis albo kredkę to moje białe krzesła w kuchni również robią się kolorowe,jak te gazety po których maluje:)

Dzień w dzień zaskakuje nas czymś nowym aż czasem się zastanawiamy czy to wszystko nie za szybko mu idzie? :) :) Czy 15 miesięczne dziecko aż tyle potrafi?





4 komentarze :

  1. Sporo umie ten Twój przystojniaczek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. W ogóle dzieci szybciej rozwijają się niż kiedyś. Małe bystrzaki

    OdpowiedzUsuń
  3. u nas też pierwszym słowem było TATA :) teraz znaczne częściej jest MAMA...Julka ma 14 miesięcy i czekamy z utęsknieniem aż zacznie mówić coś więcej niż tylko podstawowe wyrazy. Jej strasz siostra w tym wieku mówiła znacznie więcej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja i tak się dziwię,że dzieci teraz tak szybko się rozwijają i z taką łatwością im to przychodzi.

      Usuń

Marcelkowa © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka