Domowe bułki- przepis

Bardzo długo się zastanawiałam co zrobić,żeby mąż codziennie do pracy miał świeże bułki a żeby nie zrywać się z łóżka o 7 rano i lecieć do sklepu...Jeszce nie dawno nie było tego problemu,Młody spał więc jechałam a nawet jak nie spał to jechał ze mną ale przyszła zima i strasznie nie chce się tak wcześnie rano z domu wychodzić.Więc co tu zrobić?No jak to co!Upiec samemu prawdziwe domowe bułki.

Tego dnia wypróbowałam parę przepisów ,tu dodałam tam odjęłam i wyszło to co chciałam-domowe bułki takie jak to się kiedyś jadło prosto z sąsiedniej piekarni.

A wiecie co jest najlepsze po dwóch dniach smakują tak samo dobrze a jeszcze lepsze są gdy zamrozimy a potem wsadzimy na chwilę do piekarnika.

Takim o to sposobem mąż ma codziennie świeże domowe bułki,może i Wy spróbujecie?


       PRZEPIS

Drożdże- 12gram

Cukier - 2 płaskie łyżeczki

Mleko - 1 szklanka (podgrzane)

Mąka  - 0,5 kg

Sól - 1 płaska łyżeczka

Masło - 20gr (miękkie)

1 jajko


Drożdże zasypać cukrem dodać 50ml mleka i 2 łyżki mąki.Wszystko dokładnie wymieszać tak żeby drożdże się rozpuściły i odstawić na chwilę.W misce wymieszać resztę składników:mąkę, sól potem dodać jajo masło i drożdże.Dodajemy resztę mleka(nie musimy wykorzystać całego) tak aby ciasto stało się gładkie i sprężyste.Przykrywamy ciasto i odstawiamy na godzinę.

Po tym czasie formujemy kuleczki ok 60g. każda (mi wyszło 10 szt.) układamy na blachę wyłożoną papierem i grubo wysypaną mąką.Zostawiamy do wyrośnięcia jeszcze na jakieś 40-50 min.

Żeby nasze bułeczki wyglądały jak trzeba  więc miały przedziałek to tępą stroną noża robimy go prawie do samego dołu bułeczki.

Piec przez 15 minut w temperaturze 200stopni.


SMACZNEGO!!

15 komentarzy :

  1. Na pewno wypróbuję. Uwielbiam świeże bulki, ale nie lubię chodzić rano do sklepu ��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To właśnie tak jak ja dlatego trzeba było znaleźć sposób.

      Usuń
  2. Dzięki, na pewno wypróbuję ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. U nas to mąż przed pracą jedzie z rana do sklepu i kupuje pieczywo, więc sama mam problem z głowy :) Ale takie domowe bułeczki to fajny pomysł - zawsze super świeże i na pewno zdrowsze niż kupne, bez tony ulepszaczy i spulchniaczy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokladnie o wiele zdrowsze i smaczniejsze. Warto czasem się poświęcić 😃

      Usuń
  4. Zabieram się już od 2 lat by zrobić samej bułki, ale ciągle mam lenia i nie chce mi się. Na tłusty czwartek robiłam pączki, to może teraz w końcu się skuszę i zrobię bułki :) Przepis odpisuję i wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To do dzieła kochana bo na prawdę warto i daj znać czy smakowały !

      Usuń
  5. Moja mama często takie robiła, uwielbiam je. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. dzięki CFi kochana, tego szukałam właśnie. Jutro piekę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę mam nadzieję,że będą smakowały tak jak nam.SMACZNEGO :)

      Usuń

Marcelkowa © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka